Program Grønn Festival Nesodden, Hellviktangen, søndag 25. august 2019

Grønn Festival – årets miljøhappening for hele familien og for alle som er interessert i grønn politikk, filosofi og livsstil

Gratis adgang for publikum. Marked fra 12 – 17, men programmet fortsetter utover kvelden.

Grønn festival arrangeres av lokallaget til Miljøpartiet De Grønne på Nesodden, men har bidragsytere og deltakere med andre politiske ståsteder. Festivalen er ment som et møtepunkt for alle med interesse for grønn politikk, filosofi og livsstil, og hvor det skal være rom for et bredt spekter av meninger og interesser. Det skal være et sted hvor publikum av alle slag skal kunne finne inspirasjon. Festivalen ble arrangert for første gang i 2011 og har siden vært en årlig tradisjon.

Grønn festival foregår i samarbeid med Hellviktangen kulturhus, som er en grønn kulturkafe med kunstgalleri, hvor 90% av maten er økologisk, både vegetarisk og ikke-vegetarisk

Under her vil vi først vise konsertprogrammet, så foredragsprogrammet, og så andre type workshops for barn og voksne.

Fint om du kommer med sykkel, gange eller kollektivt! Svært begrensete parkeringsmuligheter. Parker eventuelt ved Nesodden videregående skole og gå ned til Hellviktangen.

juli 28, 2019

Konsertprogram 2019

Konsertprogrammet foregår på den overbygde terrassen på sjøsiden av Hellviktangen

I denne seksjonen står hele programmet for terrassescenen, altså også en politisk panelsamtale 15.30 med blant annet Thomas Hylland Eriksen, Kari Gåsvatn, Kristoffer Robin Haug og Eivind Hoff-Elimari.

12.30 Organic Structure:

Ambient – elektroniske klanger fra plantene og naturen ved Julius Maske.

Organic structure er et prosjekt basert på lydopptak i naturen, kombinert med lyder som er trigget gjennom midi-signal fra ulike planter.
Det blir et ambient / meditativt lydbilde.

13.15 Keltisk harpemagi – konsert med Marie Nivel:

Alver, natur, magi, gamle sanger, og nye – sanger om mennesket, livet og naturen. I Irland sies det at alvene, såkalt "Sidhe" spilte på harpe. Legendene forteller om mennesker som ble fortryllet av den magiske musikken. De ble bergtatt og aldri sett igjen...

Marie Nivel er sanger og harpist som lar seg inspirere av det mytisk-poetiske samspillet mellom menneske og naturen. Hun ønsker at musikken hennes tryller frem undring og kjærlighet for jorden og for dette vakre, magiske livet.
Hun har med seg multiinstrumentalist Atle Kvia. Sammen skaper de et klangunivers inspirert av keltisk musikk. Med livlige rytmer og magiske toner.

14.00 Ane Bjerkan:

Ane Bjerkan krysser av kategoriene pop, folk og eksperimentell musikk med en egen signatur – senest på den EPen "Songs for Jirka» (hvor hun spiller alt selv), manet fram i løpet av noen januarkvelder på en hytte langt uti de iskalde tsjekkiske skogene.
Hun har i de siste årene etablert seg som en artist som skiller seg ut fra det meste i den norske artistfloraen, med debutalbumet Nothing But Cherry Blossoms from now on (2017), produsert av Kenneth Ishak og mikset av Marcus Forsgren og EP-en «Winter Grit», begge utgitt på oslobaserte Pisco Records.
I tillegg til Ane Bjerkan på vokal og indisk harmonium, har hun til Grønn Festival med seg Camilla Hole på sopransaxofon og Ellen Martine Gismervik på cello.

«Sometimes you just need a reminder of how beautiful and fragile the world can be. Norwegian singer/songwriter Ane Bjerkan's latest track 'Cherry Blossoms' is a perfect example of this, with its powerful simplicity slightly reminiscent of Nico's Desertshore neo-classicalism (yet with a much less darker undertone)».

14.45 C a t h r i n – Elektro-akustisk-indie-pop rett fra hjertet!

Med suggererende harmonier og solide melodier tar C a t h r i n deg med til et låtlandskap preget av dyp hengiven kjærlighet, tærende sjalusi og knuste hjerter! Det er hennes varme, bestemte og sensuelle røst som binder låtene sammen. Vokalen ligger over et landskap hvor elementer som minner om Emilie Nicolas’ minimalistiske beats, driven til Haik og den majestetiske stemningen til Lykke Li, møtes. Det er sårt, men rått, og de ulike låtene henter frem både tårer og dans.

C a t h r i n skriver all musikken selv, men samarbeider med bl.a. den anerkjente produsenten Nils Martin Larsen (Jaga Jazzist, Nils Bech, Marit Larsen) og den prisvinnende komponisten og pianisten Henrik Skram (Snøfall, Hamlet Complex). På scenen blir det musikk som drypper av C a t h r i n’s særegne dna; rørende, dansbart, umiddelbart, friskt og ærlig. What's not to love!

15.30 Debatt: Lokalvalg i møte med klimakrise og nye utfordringer

Vi står foran et lokalvalg hvor Norge står overfor utfordringer som klima- og naturkrisen, og stadig voksende utfordringer med matsikkerhet og mye annet. Partiene adresserer dette i ulik grad, så hva bør vi som er opptatt av grønne spørsmål gjøre, selv om vi fortsatt kan ha ulike syn på andre felt?
Lokalpolitikken kan framstå som maktesløs mot de store driverne for klima- og naturkrisene. Hvordan kan vi sette de små lokale stegene i sammenheng med de grunnleggende og eksistensielle utfordringene vi står foran?

Eivind Hoff-Elimari, redaktør for nettidsskriftet PAN og forfatter av «Gull eller grønne skoger. Politikk for det gode liv», leder en samtale mellom:
– Thomas Hylland-Eriksen, professor i sosialantropologi, forfatter og markert samfunnsdebattant innen felt som det flerkulturelle samfunn, kosmopolitikk og globalisering
– Kari Gåsvatn, profilert kommentator i Nationen og forfatter blant annet av boken «Geriljahagen»
– Kristoffer Robin Haug, 1. kandidat for Viken MDG og ansatt i forskningsrådet

16.30 Giita Rani, Inner Kingdom:

Fargerik musikk; folketoner fra hele verden vevet sammen med sangene fra Giitas eget skattekammer.

Stjernene på himmelen glitrer i solen og over hav og eng i det indre kongeriket

Giita har også med seg Hanne Viestad på vokal og harmonium, Joakim Yudistira på mrdanga, og Atle Kvia på mandolin.

17.15 Sorrow & The Sea i en samspillingskonsert med The Violets:

Soft expressions: high flying and deep plowing
– The Violets take you into the vast scenery of the soul.

Lilje von Lysedatter – vokal
Monica Røise – vokal og gitar
Mark Steiner – gitar og vokal

Sorrow tried to speak with the Night, but the Night was always busy and bantering away.
So Sorrow tried to mingle with the Day, but the Day was too bright, and far too long.
Sorrow had felt most comfortable in the company of Twilight, but Twilight was always flirting with Time, and before Sorrow knew it, they were both gone.
And then one day, Sorrow came upon the Sea.
Gazing out at the Sea’s vast and endless majesty, Sorrow became uncertain for the very first time.
So Sorrow sat up on a dune and pretended to look for something familiar up in the Sky.
The Sea then noticed Sorrow’s doubt and slowly began rolling her waves up the shore toward Sorrow.
“Tell me your story,” she whispered, “and I will tell you mine…”

18.00 Yvonne Walderhaug:

Yvonne Walderhaug er en singer/songwriter i et melodiøst poplandskap. Med pianoet som verktøy tryller hun frem melodier som setter seg på hjernen og tekster man kan kjenne seg igjen i.

18.45 TURF:

TURF ble startet i Oslo i 2007, og har med et par avbrudd holdt det gående med samme besetning:
Knut Grønseth, trommer.
Jo Viljugrein, bassgitar, vokal.
Ragnar Kristoffersen, gitar, vokal.
Daniel Østvold, gitar, vokal.

TURF (tidligere Circus Leaving) spiller en miks av melodiøs poprock og blues med engelske tekster. Eget materiale skrevet av Daniel Østvold og covermateriale av bl.a. Kinks, John Mayall og Neil Young.

19.30 Bipolar Superstar!

BIPOLAR SUPERSTAR er Stig Mass Andersen sitt alterego. Han lever med galskap i hverdagen og dette kan høres i lydbildet i musikken. Når han har med band så spiller de norsk rock med sterke tekster. Gutta i bandet har også vært med på å lage Bipolar Superstars musikk-univers gjennom låtskriving og frekke arrangementer. Steder de har spilt på er blant annet Kulturhuset, Mono, Musikkfest og på ulike festivaler.
De har med Sigmund Espedal på gitar.

Foredragsprogram

Foredragene foregår opp trappen og i 2. etasje i hovedbygningen
Se program under her. Program for minikurs og aktiviteter enten for bar eller voksne finner du etter foredragsprogrammet på denne siden.

13.00 Anne Nielsen: Hvorfor har ikke barna det bedre, nå som vi har det så bra?

Anne Nielsen har nylig skrevet boken «Hverdagslykke – Hvordan unngå syv feilgrep i moderne barneoppdragelse og utdanning». I foredraget vil hun med utgangspunkt i boken fortelle hvordan skolen holder fast på et utdatert læringssyn og skaper et oppvekstmiljø som gjør barn stressa og ulykkelige, fordi den klipper over barnets forbindelse til fellesskapet, naturen og det som er større enn enkeltmennesket. Men Anne vil også formidle hvordan vi kan gjøre det bedre.

Hvorfor er det viktig å bevare utviklingsmotoren; lek, bevegelse og nysgjerrighet? På hvilken måte er hjerneforskning på lag med det beste i den tradisjonelle barndommen? Fysiske plager som overvekt og allergier og mentale lidelser som spiseforstyrrelser, ADHD, angst og depresjon er eskalerende helseproblemer blant de unge. Hvorfor? Psykologer og sosiologer peker på bivirkninger av konkurranse- og sammenligningssamfunnet. Pedagoger fremholder teoritunge læreplaner som berøver barn en helhetlig utdanning, og gitt dem en for tidlig skolestart med stillesitting og mangel på lek i småskolen. Ernæringsprofetene skylder på junk og forurenset mat. Mens økofilosofer fremhever naturmangel og eksistensiell angst for økologisk sammenbrudd og global oppvarming. Hvem har rett? Antagelig alle sammen.

Fellesnevneren er at barn og unge er symptombærere for en kultur som er ute av balanse. Vi har ukritisk dyttet målstyring og markedstenkning inn på vekstarenaer hvor de ikke hører hjemme. Det har bidratt til en livsfjern skole renset for kunstneriske fag og fysisk aktivitet som gjør læring morsomt og barnelivet godt å leve. Foredraget forklarer hvorfor og hvordan vi må endre måten vi tenker om oppvekst.

Anne Nielsen er forfatter av flere bøker om oppvekst, i tillegg til at hun er kursholder, psykosynteseterapeut og førskolelærer.

14.00 Kari Gåsvatn: Geriljahagen!
En selvdyrket reddik er et bitte lite stykke motmakt! Høner i hagen er motmakt. Selv om vi ikke riktig får sving på dyrkingen, begynner vi å stille spørsmål: Hvor kommer maten fra, hva er den tilsatt, og hvem tjener penger på den? Kari Gåsvatn, mangeårig journalist og kommentator for avisen Nationen, vil her holde et engasjerende og inspirerende foredrag om mat som politikk, om hvordan du kan bli en geriljagartner selv, og om viktigheten av å ta maten tilbake fra de hvite frakkene og de mørke dressene og stole på magefølelsen, bokstavelig talt: Hva slags mat gjør meg godt?

Foredraget er basert på boken hennes «Geriljahagen», som nettopp har kommet ut, og hvor hun reiser en rekke livsviktige spørsmål: om avvikling av insektvennlig landbruk, om fôrimport fra land der sprøyting fra fly forgifter befolkningen, og om hvordan en ny generasjon miljøvernere kan bli bondens beste venn. Foredraget – og boka – har som mål å inspirere urbane dyrkere, bønder og miljøbevegelsen til å stå sammen om å bevare mikrolivet i jorda og forankre maten i lokale landskap. Et naturnært og regenerativt landbruk kan stabilisere klimaet og sårbare økosystem.

Kari Gåsvatn (f. 1948) er oppvokst i Rindal og har vært journalist siden 1970. Hun startet som politisk journalist i Nationen i 1978, hvor hun etter hvert ble fast kommentator og i dag er spaltist.

15.00 Stein Leikanger: Extinction Rebellions opprørsforedrag!

På vei mot utryddelse – hva kan vi gjøre med det? Extinction Rebellions opprørsforedrag legger ikke fingrene mellom, men tilbyr en mulig vei ut av den pågående økologiske krisen. Opprørets gylne regel er å fortelle sannheten og ta tak som om sannheten gjelder. Extinction Rebellion (XR) er en global borgerrettighetsbevegelse som med ikkevoldelig sivil ulydighet vil få styresmaktene til å godta forskningen om presset på klodens ressurser, og handle deretter. Det har vært nok snakk nå, og vi har ingen tid å miste.

XR utfordrer regjering og styresmakter fordi disse ignorerer den pågående økologiske krisen. Ved å mobilisere folket vil vi fremtvinge innsatsen som er nødvendig for at kommende generasjoner skal arve en livskraftig klode. XR ønsker å beskytte demokratiet mot de autoritære truslene vi alt ser er i emning, og som kan forsterkes av krisen. XR vil arbeide for at så mange som mulig skal komme gjennom den truende katastrofen og ikke bare noen privilegerte få. Foredraget på Grønn Festival er en kortversjon av opprørsforedraget, med fokus på organisasjonen.

Stein Leikanger har fordypet seg i klimautfordringene siden 2009. I 2018 ledet han arbeidet med Oslo Climate Leadership Declaration. Han er aktiv i Extinction Rebellion.

16.00 Patrick van den Boom: Circle singing event
(Se presentasjon under i neste seksjon)

17.00 Thomas Hylland Eriksen: Mer langsomhet eller mer teknologi? To innfallsvinkler til klimakrisen

Mange foreslår løsninger på klimakrisen, men det går grovt sett an å dele forslagene inn i to: De som går inn for nullvekst, lavere forbruk, langsomhet og økologisk sinnelag, og de som leter etter teknologiske løsninger, fra solenergi og atomkraft til elektriske fly og kjøtt dyrket i laboratorier. Må vi velge, eller går det an å prøve seg frem på en pragmatisk måte?

Thomas Hylland Eriksen er sosialantropolog og forsker. Internasjonalt er han mest kjent for sin forskning om etnisitet, nasjonalisme og globalisering. I Norge mest kjent for sitt engasjement for å formidle sosialantropologi og et sosialantropologisk perspektiv på et flerkulturelt samfunn, globalisering, identitet og en rekke samfunnsspørsmål gjennom debatt, media og sitt faglitterære forfatterskap. Hylland Eriksen har i sine polemiske essays argumentert både mot nasjonalisme og multikulturalisme, og betrakter identitetspolitikk som et blindspor og kosmopolitisme som et alternativ. Han er en av sin generasjons mest produktive sosialantropologer, og hans fagbøker og -artikler leses på mange språk over hele verden. I 2011 ble han tildelt et Advanced Grant fra Det europeiske forskningsrådet for prosjektet «Overheating: The Three Crises of Globalisation», som studerte tre sentrale kriser skapt av globaliseringen (økonomi, miljø, identitet) komparativt og tverrfaglig. (Hentet fra Wikipedia)

18.00 Kristoffer Robin Haug: Redd verden med 4 enkle steg!

Ekstremvær og artsutryddelser, polarisering og utenforskap, forurensing av havet, jorda og lufta – vi står ovenfor store kriser som setter handlekraften vår på prøve. Er vi mennesker i stand til å gjøre det som skal til, eller er det for sent å redde verden? Tro det eller ei, men selv om utfordringene er store så har vi aldri hatt så mange løsninger og verktøy parat til å løse dem som det vi har i dag – det er manglende vilje til å ta dem i bruk og politikere som sitter fast i gamle tankebaner som er grunnen til at vi ikke har løst de fleste utfordringene allerede.

De Grønnes mål er et medmenneskelig samfunn i økologisk balanse. Politikken vår er basert på tre grunnleggende solidaritetsprinsipper: solidaritet med andre mennesker, solidaritet med fremtidige generasjoner og solidaritet med dyr og natur. Når Akershus slås sammen med Buskerud og Østfold til Viken fylkeskommune, mener vi i De Grønne at Viken må bli en spydspiss i et reelt grønt skifte. Med stort areal og mange innbyggere har Viken virkelig potensial til å bidra til at Norge oppfyller FNs bærekraftsmål og gjør vårt til å holde global oppvarming under 1,5 grader.

Møt Miljøpartiet De Grønnes førstekandidat til fylkestingsvalget i Viken, Kristoffer Robin Haug, og lær mer om hvordan spiren som i dag er starten på den grønne, politiske bevegelsen representerer en ny kraft i verden som kan bli nøkkelen til å løse de store utfordringene som de gamle, grå partiene viker unna. Lær mer om hvordan De Grønne vil bygge en vei til et bærekraftig samfunn. På kjøpet får du et forslag til 4 enkle steg DU kan ta for å redde verden!

Minikurs og happenings – for barn og voksne

– stort sett ute ved plenene rundt markedet

Se program under her:

Prøv dykking med ProDykk!

Med over 20 års erfaring i dykkerbransjen er Prodykk Oslo et av landets eldste og mest sertifiserende senter. Med sin plassering på Svestad Brygge har de ikke bare undervist svært mange nesoddinger, men tatt imot tusenvis av mennesker fra hele østlandsområdet. De tilbyr en lang rekke kurs, tilpasset ulike ambisjonsnivåer.

Her på Grønn Festival vil de fortelle mer om sine tilbud for folk i ulike aldre, og enten man aldri har dykket før eller har omfattende erfaring. De vil også la interesserte som er nysgjerrige på om dykking kan være noe for dem få prøve seg i vannet utenfor Hellviktangen, mens festivalen holder på, og under trygg veiledning.

"Dinosaur-skyting" ved Arne Thodok Eriksen, eller skyting med pil og bue, som de fleste ville kalle det. Foregår på en av plenene i nærheten av markedet.

Miljøagentene vil på Grønn Festival ha rebusløp og fuglekassesnekring for alle interesserte barn. Ta kontakt på standen deres!

12.00-15.00 Barnas Idéverksted v/ Susanne Olsrud Hotvedt.

Hvordan skal vi fikse planeten? Har du idéer til hvordan vi kan ta vare på biene, sommerfuglene og pinnsvinene? Hvordan vi kan sykle mer? Kaste mindre mat? Kanskje har du noen tips til politikerne?

Kom innom "Barnas idéverksted" og del dine idéer. Tegn dem, skriv dem, se hva andre har svart. Sammen fikser vi planeten!
Foregår under et tre ute ved markedet

13.00 HJERTEMEDITASJON – en vei til fordypet naturbetraktning

Fanny Parow Knill ønsker å dele en erfaring med å kontakte naturen gjennom forankring i hjertet. Hun vil gi et bidrag til en fordypet forståelse av hjertet og en hjertemeditasjon hun har utviklet, og lede oss gjennom en meditasjon ute i naturen. Ingen forkunnskaper nødvendige.

14.00 Hennig Røed: Fortellerstund om hai!

Hvem er den skumleste jegeren i havet? 10 av 10 ganger vil barn svare haien. Vi får besøk av marinbiolog og forfatter Henning Røed som holder fortellerstund og presenterer sin nye bok om beistene med de skarpe tennene. Kom og lær mange nye, og kanskje overraskende ting om haiene! Haiene har eksistert siden før dinosaurene, og overlevde det som drepte dem.

Fortellerstunden varer i ca. 30 minutter og begynner klokken to, ute i nærheten av markedet. Fortellerstunden passer best for barn mellom 3 og 8 år.

15.00 EVENTYRSTUND MED HARPESPILL

Fanny Parow Knill forteller eventyret RINGELIHORN (etter Regine Normann) akkompagnert av keltisk harpe. Passer for alle over 3 år. Varer ca. 25 minutter.

Fanny er utøver og lærer i stemmebruk, drama, fortellerkunst og formidling. Hun driver "Fortellerkafeen De Fire Årstider" på Hellviktangen Kunstkafe og "Det var en gang.." på samme sted, med eventyrstunder til harpespill. Hun turnerer med forestillinger og gir kurs og individuelle timer i stemmebruk og fortellerkunst.

15.00 Bli med og prøv TMW – Tai Chi bevegelser for velvære v/ Helene Bøhler

Gjennom TMW; Tai Chi Bevegelser for Velvære, utforsker vi kroppens naturlige tilstedeværelse og hvile, inspirert gjennom en enkel sekvens meditative, myke og inviterende bevegelser. Åpent for alle å delta. Foregår på en av plenene rundt markedsområdet.

Helene Bøhler oppdaget Tai Chi i 1998, og har siden fordypet seg i essensen av bevisst tilstedeværelse, flyt, og naturlig uttrykk. I over 15 år har hun undervist Tai Chi/Chi Kung, TMW og Soul Moves; i Skottland, England og Norge, i organisasjoner, på retreats og i private grupper m.m. Hun har nylig også kvalifisert som 'TMW teacher trainer’.

16.00 Patrick van den Boom: Circle singing event

A new 45 min Circle singing event with lots of chances to sing-improvise and if wished even lead a circle song. All with the aim to have a happy shower for ears and heart. Circle singing is a way of singing together where it very easy gives a community experience. What is Circle singing? CircleSinging can be described in lots of ways: vocal improvisation, vocal jamming, add-a-part/change-a-part, vocal orchestra, voicestra, a drum circle for singers, or just plain make it up singing. It’s done all over the world in countless different ways and it dates back to the earliest forms of human singing.

This time it will be led by Patrick van den Boom. This is going to be so much fun so we hope we will be with many many voices from women and men of all ages.

17.00 Mikael Khei: Tromme- og rytmeworkshop

"Under og Brak Trommesirkel" – programmet som brukes med stor suksess i bedrifter, skoler og festivaler over hele landet. Hver deltager får et instrument. Med hjelp fra Mikael Khei som leder lokkes det frem musikk og samspill bygd på mange små suksesser.
Alle har rytme, og alle har tilgang på den fantastiske gleden det gir å være en del av et stort pulserende rytmeorkester! Brukt som terapi gir det god helse. Brukt som teambuilding gir det en støtte til samarbeid. Brukt i festivaler gir «Under og Brak» kontakt og glede på tvers av alder, kjønn og kultur.
Det er rett og slett veldig moro å tromme på dette store mangfoldet av trommer! På Grønn Festival knyttes dette til hvordan vi med stor glede kan være bedre i rytme med selve livet. Foregår på en av plenene i nærheten av markedet.

Forbehold om feil og programendringer.

Husk å kom til Hellviktangen med buss, sykkel eller til fots!

Hvis du kommer fra Oslo så står bussen og venter på deg når du går av båten. Ca 10 minutters busstur, og gå av på stoppet Hellvik. Så er det ca 10 minutter å gå frem til Hellviktangen.

Kun av og på-stigning av privatbil ved Hellviktangen, for andre enn utstillere og artister som trenger å få fraktet utstyr e.l.

Selv om Miljøpartiet De Grønne på Nesodden er arrangør for Grønn Festival, og mange av foredragsholderne og bidragsyterne er medlemmer av MDG, er det også flere som ikke er det. Noen kan også ha tilknytning til andre partier. Foredragene representerer uansett ikke nødvendigvis MDGs politikk, men står for bidragsyternes egen oppfatning. Også folk med tilknytning til eller sympati med andre partier enn MDG er hjertelig velkommen! Forbehold om feil og programendringer.

Konsertene foregår på kafescenen på terrassen på sjøsiden av Hellviktangen kulturhus. Foredragsprogrammet er i 2. etg fra 12.00 til 19.00.

Nesodden MDG: https://nesodden.mdg.no/

Viken MDG: https://viken.mdg.no/

Øyvind Solum er møteleder for foredragsprogrammet, og er hovedansvarlig for konsertprogrammet.

Han er kommunestyre-representant, leder for Nesodden MDG, og er partiets ordførerkandidat til høstens lokalvalg. Han er også fylkestingsrepresentant for Akershus MDG, og står på valg på fylkestingslisten for Viken MDG.

Nicole Schalin er hovedansvarlig for markedet.

12.00 - 15.00
Kunstneren Anja Bibby skal ha performance og installasjon et hemmelig sted i uteområdet. Hun bruker materialer som ellers blir kastet i arbeidet sitt.
Les mer om henne her: https://www.facebook.com/anja.bibby.artist.page/

15.30-16.30: Tegnestund for barn med Trine Brandeggen

Alle barn er velkommen til et lite tegnekurs!

Les mer om hva Trine ellers gjør her: https://www.facebook.com/tegneglede/