Grønn Festival 2019

Hellviktangen, Nesodden, søndag 25. august 2019

Gratis adgang for publikum. Marked fra kl. 12 – 17, men programmet fortsetter utover kvelden.

Årets miljøhappening for hele familien og for alle som er interessert i grønn politikk, filosofi og livsstil:

grønt marked – foredrag – konserter og underholdning – utstillinger kultur – minikurs –

overraskelser – barneaktiviteter

Hva er grønn festival?

Grønn festival arrangeres av lokallaget til Miljøpartiet De Grønne på Nesodden, men har bidragsytere og deltakere med andre politiske ståsteder. Festivalen er ment som et møtepunkt for alle med interesse for grønn politikk, filosofi og livsstil, og hvor det skal være rom for et bredt spekter av meninger og interesser. Det skal være et sted hvor publikum av alle slag skal kunne finne inspirasjon og få mulighet til å orientere seg i en del av de tilbudene og retningene som finnes.

Festivalen ble arrangert for første gang i 2011 og ble en stor suksess, med masse blide besøkende hele dagen. Siden da har det vært en årlig tradisjon, som har trukket stadig flere besøkende.

Festivalprogrammet har fire ben:

– En yrende markedsplass med en rekke organisasjoner og grønne aktører og tilbud

– Kontinuerlig konserter på egen utescene på terrassen på sjøsiden av Hellviktangen, og

andre kultur-happenings rundt på området

– Et spennende og inspirerende foredragsprogram i andre etasje på Hellviktangen

– Det er også flere tilbud til barn, slik at festivalen kan være noe for alle aldre

Hva står MDG for?

MDG er en del av en grønn og raskt voksende internasjonal bevegelse som tenker helhet, og som forholder seg til hele jordkloden i generasjoner fremover. MDG er for de som ønsker seg en grønn og langsiktig politikk, og som samtidig ønsker å ivareta det menneskelige mangfoldet.

Vi tror på en bedre fremtid – for oss selv, for våre barn og barnebarn, og for alle våre medskapninger. MDGs søsterpartier er representert i en rekke land, og med stadig større tyngde. De er regjeringsparti i Sverige, har lenge vært blant de dominerende partiene i Tyskland, og Eva Joly representerer de grønne i Europaparlamentet. Forandring er mulig!

Finn oss på nett:

Miljøpartiet De Grønne mdg.no

MDG Nesodden facebook.com/mdgnesodden

FB-siden til Grønn Festival facebook.com/gronnfestivalnesodden

FB-event for Grønn Festival facebook.com/events/340364749918047/

Her vil det komme oppdateringer om programmet utover våren og sommeren. Inviter gjerne venner!

Om Hellviktangen

Hellviktangens ”Grønn Gourmet” har et rikholdig tilbud av økologisk mat. Den vakre og ærverdige hovedbygningen er fra slutten av 1700-tallet og er omgitt av en av Nesoddens mest populære badestrender og friområder. http://hellviktangen.no/

Informasjon om markedsplassen

For organisasjoner, foreninger og grønne virksomheter inviterer vi til å ha standplass på markedsplassen vårt utendørs. Det kan være salg av økologisk mat og andre beslektede produkter, eller det kan være organisasjoner som jobber med miljø, økologi, natur og grønn livsstil i litt bredere forstand. Det kan også være rom for aktører innen bl.a. solidaritetsarbeid, dyrevern, kultur m.m.

Allmennyttige/ idealistiske foreninger og organisasjoner, infostand, bordplass eller maks 2×3 meter: 200 kr.

Salgsstand (dog innenfor festivalens profil), bordplass eller maks 2×3 meter: 400 kr.

Større standplasser tilsvarende mer eller etter avtale. Vi tilbyr kun plassen på området, men er ikke ansvarlig for bord, tak, strøm eller annet man kunne trenge. Vi forbeholder oss retten til å avvise deltakere på markedsområdet, enten fordi det har blitt fullt, eller at det er for mange innen den kategori utstillere, eller fordi en aktør ikke passer inn i profilen vi ønsker å ha på arrangementet.

For påmelding til markedsplassen:

Nicole Schalin, nicole.schalin@velvaere-hus.no, 94219690

For foredrag, konserter og andre henvendelser:

Øyvind Solum, oyvind.solum@mdg.no,  90995595